Bu haber kez okundu.

ABD-Çin Arasındaki Savaşın Galibi Türkiye Olabilir!

Türk - Çin İş Geliştirme ve Dostluk Derneği Başkanı Adnan Akfırat, Çin malı ürünlerin gelişmiş ülkelerde satıldığını, giderek kalitenin artması sebebiyle bu firmaların markalaşma sürecinde olduklarını dile getirdi. ABD'nin ise bu yükselişi durdurmak istediğini bu yüzden de gümrü duvarları için stratejiler geliştirdiğini, ülkemizin de bu durumdan olumsuz etkilendiğini belirtti.

"Bu Savaşta ABD Pes Edecek"

Çin'in önlemleri sonucunda ABD'nin geri adım atacağını tahmin eden Akfırat, Çin'de bazı yayın organlarında 'Bizim planlı ve  merkezi bir ekonomimiz var. Çin halkı zorluklara dayanma gücüne sahip. ABD'nin  böyle bir imkanı yok. Bu savaşta ABD pes etmek zorunda kalacaktır. ABD'nin bir  derse ihtiyacı var ve biz bu dersi vereceğiz' gibi ifadelerin yer aldığını söyledi. 

Çin Ticaret Bakanlığı'nın ABD ile müzakere masasından çekildiğini ifade eden Akfırat, iki ülke arasındaki gerginliğin uzun süre devam edeceğine dikkat çekti. Çin'in ABD ile ithaatı azaltacağını ve İpek Yolu'na döneceğini tahmin eden Akfırat, Çin'in diğer ülkelerden ihracat yapacağını bunun da Türkiye için bir fırsat olduğunu belirtti.

Çin'in dünyanın en büyük pazarı olduğunu ve 400 milyon kişinin AB refahında yaşadığını kaydeden Akfırat, "Türkiye'nin tüketim ürünlerinde çok ciddi bir  potansiyeli var. Kalitesi iyi, doğanın verdiği olanaklarla zengin ve ayrıca Avrupa ve ABD'deki ürünlerden de daha ucuz. ABD ile kıyaslanabilecek  ürünler üreten en önemli ülke Türkiye. Bu yüzdenTürkiye'nin bu avantajı  kullanarak Çin pazarına bütün gücüyle girmesi lazım. Çin ile ABD  arasındaki savaşın kazanan biz de olabiliriz" şeklinde konuştu.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.