Bu haber kez okundu.

Libra Facebook İçin Neden Önemli?

Markalı bir para birimine sahip olmak, özellikle para "Terazi" ya da "GlobalCoin" gibi hayali bir isimle gelirse, Facebook kullanıcılarının daha "değerli" olma ihtimalini taşıyabilir. Araştırmalar, kripto para haberleri dahilinde de görebileceğiniz gibi sanal ödeme şeklinin, insanların harcadığı parayı arttırdığını göstermiştir. Uygulamaya tek tıklamayla ödeme sistemini eklemek olası karlar bakımından önemlidir. Zaten, Facebook para harcamak için çok kolay hale gelmekle suçlanıyor. Bir grup ebeveyn şirkete dava açmakta, çocuklarının ebeveynlerinin kartlarından yüzlerce veya binlerce dolar harcadığını iddia etmektedir.

Daha Fazla Veri Toplanması

Facebook'un 2.3 milyar kullanıcısı tarafından yaratılan veriler, görünüşte durdurulamaz kazancını sağlayan yakıtı oluşturuyor. Bir para birimi seçeneği yalnızca bu durumu hızlandıracak. Bir ödeme sistemine sahip olmak, bitcoin haberleri geçmişine bakılırsa Facebook'un kullanıcılarının harcama alışkanlıkları hakkında geniş bir veri hazinesi sağlayacak. Facebook kullanıcılarının sadece bir kısmı kripto parasını deneyebilseler bile, ne, nerede ve ne sıklıkta satın aldıkları gibi bu küçük grubun faaliyetlerinin ayrıntıları bu kullanıcıları şirket için çok karlı hale getirebilir.

Aynı mantık zaten reklamcılık için de geçerlidir. Yeni bir para birimi mutlaka Facebook’un reklam verenlerini tekrar platforma çekmeye devam etmesini sağlayacak. Ayrıca reklam verenleri bu kullanıcılara tam olarak hedefleme yeteneği de sunacak. Dahası Facebook'un kullanıcı tabanının muazzam büyüklüğü dünya nüfusunun dörtte birinden fazlası. Bu küçük kesimin bile birçok insanı kapsayabileceği anlamına geliyor.

Facebook, altcoin haberleri kapsamında döviz iştirakinin reklam hedefleme işinden tamamen ayrı olacağını söyledi. "Sınırlı durumlar dışında, Libra, hesap bilgilerini veya finansal verileri Facebook veya müşteri izni olmadan üçüncü taraflarla paylaşmayacak. Bu, Libra müşterilerinin hesap bilgilerinin ve finansal verilerin, Facebook ürün ailesinde reklam hedeflemesini geliştirmek için kullanılmayacağı anlamına geliyor. Birçok gizlilik aktivisti ise, Facebook'un bu sözleri tutabileceğinden şüphe ediyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.