Bu haber kez okundu.

Yağ Soğutucu Hakkında

Yağ Soğutucu Hakkında

Motor yağı, misyonunu bütün olarak yerine getirebilmesi için muhakkak sıcaklık bedelleri arasında olmalıdır. Motor yağında sıvılık sıcaklığa bağlı olarak değişir. Genellikle motor yağı soğukken daha sıvıdır. Sanılanın aksine ısındıkça sıvılığı başka bir deyişle viskozitesi eksilir.

Motor yağı seçerken üzerinde 5-30 / 10w 40 gibi sayılar görünür. Bu sayılar yağın viskozite kıymetleridir. Başka Bir Deyişle misal olarak 5w30 . Bu sıvılık ısının çok yükseldiği zamanlarda daha da eksilebilir. Bu noktada Devreye yağ soğutucu girer.

Yağın muhakkak sıcaklık hudutlarında kalmasını sağlayarak azami motor gözetmesi sağlanmış olur. Bu sayede motor içi eskimelerin önüne geçilerek uzun süreci olan motor avantajı sağlanabilir. Yağ soğutucusunun vazifeyi yağı muhakkak referans ısı kıymetlerinde yakalamak fazla ısınmasını önlemektir.

Yağ Soğutma Sisteminin Çalışma Şekli Nasıldır?

Genelikle motor yağ soğutma modeli yağ filtresinin yan tarafında veya alt kısmında durgun hava soğutması biçiminde yada motor soğutma suyuna entegre biçimde yağ kısmını soğukluğunu sağlamaktadır.

Alüminyum kanadı olan parça içeriğinden boru kısmından geçmiş yağ ısıyı, alüminyum kanada iletip o hava yardımıyla soğutulması sağlanır. Alüminyum ısıyı en aktif şekilde iletebilen bir malzeme olduğu için genellikle bu metal türü seçim edilmektedir.

Suyu soğutmaksa motordaki soğutma suyunu, yağ soğutucuyu da soğutmaktadır. Bu anlamda fazla ısınmış yağın ısıyı motorun su kısmına iletir. Bu gibi akışkan soğutma parçalarında bir arıza alana geldiğinde motor suyuna yağ karıştırma meseleyi ortaya çıkabilmektedir.

Pasif soğutucularda ise arıza olasılığı azıcık daha azdır ancak arızalanma veya yağ kaçırırsa motor yağsız kalma olasılığı ortaya çıkabilir.

Yağ Soğutucu Arızası Nelerdir?

Motor bünyesine göre de soğutucu veya motor kısmının önü veya motor yan kısmında bulunur. Bazı taşıtlarda bu sistem radyatörün altına yerleştirilir.

Yağ radyatörünün vazifesini özet geçmek gerekiyorsa, ısınan motor yağı, yağ soğutmuş durumun da soğutma suyu veya hava ile soğutulmasıdır. En sık karşılanmış yağ soğutma arıza ise, sistem deforme olmuş neticesinde motor yağının motor suyuna karışmasıdır.

Radyatör su kısmına karışmış yağ, motor yağı su karışmış gibi de kısaca zamanda çok ciddi problemlere yol açmasa da bu ve eşi arızalarda yağ soğutucunun bir an evvel değiştirilmesi gerekir. Aksi takdirde motor sıcaklığı ile alakalı doğru bilgi alamazsınız.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.