Bu haber kez okundu.

Rezervasyon Yaptıran Tatilcilere Önemli Uyarı

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin tatile çıkacaklara önemli uyarılarda bulundu. Şahin vatandaşların rezervasyon konusunda mağduriyet yaşamamaları için işletmeyle sözlü değil mail, yazışma yaparak anlaşma yapmaları konusunda uyardı. 

Son zamanlarda tatil konusunda şikâyetlerin arttığına değinen Şahin, Kurban Bayramı tatilinde de yoğun ilgi gören yerlerde çeşitli sıkıntılar yaşandığını aktardı.

Her dönemde kendilerine tüketiciler tarafından farklı şikâyetlerin geldiğini belirten Şahin bu konuda şunları söyledi: "Bu sene özellikle insanların pandemiden sonra tatile gitmesiyle otellerde doluluk yaşandı. Bu durumda üst üste birkaç rezervasyon yapıldı. Otel, en çok parayı verene o odayı verdi. Biz de tüketicilere, sözlü rezervasyona güvenmemeleri konusunda uyarılarda bulunduk. Rezervasyonla ilgili bir mail, yazışma, kapora verildiğinde haklarını koruruz. 'Telefonla rezervasyon yaptırdık, otelde kalamadık' şikâyeti geliyor. Buna dikkat edilmesi lazım. Telefonla rezervasyon olmaz, mutlaka yazılı olması lazım."

Tüketicilere tavsiyelerde bulunan Şahin sözlerini şu cümlelerle tamamladı:

"Her şeyinizi yazışmayla yapın. Tüketici hukukunda en önemli şey belgedir. Tatil rezervasyonunda da gıda alırken de her şey belgeli olmalı. O zaman hakkımızı koruyabiliriz. Sözlü yapılan anlaşmalarda bir sürü de şahidiniz olsa bir anlamı olmuyor. Tüketicilerin işlemlerini yapmaları ve sonuçta bir haksızlığa uğramışlarsa onu gidermeleri için belge şarttır."

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.