Bu haber kez okundu.

Bıldırcın Yumurtasının Faydaları

Bıldırcın yumurtasının tavuk yumurtasına göre daha küçük (ve daha sevimli) bir alternatif olduğunu zaten biliyorsunuzdur. Ancak, bıldırcın yumurtasının faydaları tavuk yumurtasına göre daha fazladır. Tadı tavuk yumurtası gibi olduklarından ve benzer bileşimlere sahip olduklarından, pişirme ve fırınlamada da ilgi görüyorlar

Tipik olarak standart bir tavuk yumurtasının üçte biri büyüklüğündedirler, krem ​​rengi kabukları ve kahverengi lekeleri vardır. Kabuğun içinde biraz yumurta akı vardır ama bıldırcın yumurtasının gerçekte bilineni zengin, koyu sarı sarısıdır.

Küçük olsalar da, bu küçük yumurtalar tamamen besinlerle doludur ve bir dizi sağlık yararına sahiptir. Bıldırcın yumurtasının faydalarının aşağıda ne olduklarına bakalım!

Bıldırcın yumurtasının faydaları

Bıldırcın yumurtası küçüktür, bu nedenle bunların üç ila dördü kabaca bir tavuk yumurtasının porsiyon büyüklüğüne eşittir. Boyutları ne olursa olsun, vitaminler, mineraller, yüksek kaliteli proteinler, iyi yağlar ve daha az bilinen diğer çeşitli besinlerle doludurlar. Bu kadar küçük oldukları için, bu yumurtalar şaşırtıcı derecede besin açısından zengindir.

İşte neden bu kadar sağlıklı olduklarını kısa bir özet!

  • Düşük kalorili, ancak süper doyurucudurlar: Tek bir bıldırcın yumurtası kabaca 15 kaloridir, ancak sağlıklı yağ ve tam protein içeriği nedeniyle olağanüstü doyururlar. Bıldırcın yumurtası, tavuk yumurtasına göre daha fazla yağ ve protein içerir, demir ve riboflavini ikiye katlar ve tavuk yumurtasına göre yaklaşık üçte bir oranında daha fazla B12 vitamini içerir.
  • Besinlerle yüklüdür: Bıldırcın yumurtası, tavuk yumurtasına göre daha yüksek yoğunlukta yumurta sarısı-beyaz oranına sahiptir. Besinlerin neredeyse tamamı yumurta sarısında bulunduğundan, bunlar daha fazla besin içerirler ve beyaz kısmı çoğunlukla proteindir. Bıldırcın yumurtadındaki selenyum ve riboflavin, vücudunuzun yediğiniz yiyecekleri parçalamasına ve enerjiye dönüştürmesine yardımcı olan önemli besinlerdir. Selenyum ayrıca sağlıklı tiroid fonksiyonuna yardımcı olur. Bu arada, B12 vitamini ve demir, sağlıklı sinir sistemi işlevini destekler ve kırmızı kan hücresi oluşumundaki rolleriyle optimum enerji seviyelerinin korunmasına yardımcı olur.
  • Protein doludur: Proteinler vücudun yapı taşlarıdır, hücreleri büyütmemize ve yenilememize yardımcı olur. Proteinler, birbirine bağlanmış amino asitlerden oluşur. Vücudun kendi kendine yaratamayacağı dokuz amino asit vardır ve bu yüzden onları diyetinizden almanız gerekir – bunlar “temel” amino asitler olarak kabul edilir. Bir protein kaynağının kalitesini, sahip olduğu bu temel amino asitlerin sayısına göre ölçebilirsiniz. Şanslısınız! Bıldırcın yumurtası, tavuk yumurtası gibi, birden fazla esansiyel amino asit ile mevcut en iyi protein kaynakları arasındadır!
  • Eşsiz antioksidanlarla doludur: Bıldırcın yumurtası besinler açısından zengindir ve hücresel hasarı tersine çevirmeye ve alerji semptomlarını tedavi etmeye yardımcı olabilecek sağlığı geliştiren antioksidanlarla doludur. Ayrıca beyin sağlığın destekleyen güçlü besinler içerirler. Bunlardan biri, vücudunuzun sinir sisteminizden kaslarınıza mesajlar gönderen bir nörotransmiter olan asetilkolin yapmasına yardımcı olmak için hayati önem taşıyan kolindir.

İster tavuk ister bıldırcın yumurtası olsun, ikisi de o kadar besleyicidir ki, bazı insanlar onlara “doğanın multivitamin’i” derler.

Bıldırcın yumurtası, marketlerde alabileceğiniz en besleyici gıdalardan biridir ve ihtiyacınız olan hemen hemen tüm vitamin ve mineralleri sağlar. İnsanların onlara “süper gıda” demesine şaşmamalı!

Yazan: Diyetisyen Şimal Orak

Düzenleyen: Ayhan Çekmez

Kaynak: medikalrehber.com

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.